1. februar 2013

Søt liten babykjole

Det har stoppet litt opp med flettejakken igjen. Så da fant jeg meg noe annet å strikke, en liten søt kjole ved navn Eileen dress. Mønsteret har jeg funnet og kjøpt inne på Ravelry.
Mønsteret er engelsk, men såpass lett at jeg fikk det til.

Kjolen er strikket i den minste størrelsen 0-3 måneder ettersom jeg trodde at jeg bare hadde 1.5 nøster babymerino tilgjengelig. Da jeg holdt på med borden nederst rotet jeg litt i garnkisten og der dukket det jammen meg opp ett nøste til. Hadde jeg funnet det tidligere så hadde jeg strikket kjolen i en større størrelse.

Jeg er ikke så fan av å strikke plagg så små siden de vokser så fort utav dem. Man legger jo litt arbeid i det man strikker, så da synes jeg det er kjekkest når plaggene kan brukes lenge. Men denne kjolen kan jo brukes til dukkekjole når den er vokst ut av :)

Siden det dukket opp ett ekstra nøste tenker jeg at jeg skal strikke en lue og babysokker til etterhvert. Babyen denne kjolen er tiltenkt til kommer ikke før om noen måneder, så jeg har god tid.





Strikkefakta

Mønster : Eileen Dress
Størrelse: 0-3 måneder
Kjøpt: Via Ravelry
Garn: Drops babymerino
Garnmengde: Litt over 1 nøste
Pinnestørrelse: 3.5 mm




4 kommentarer: