15. februar 2013

Det evige restegarnet



Det begynner å hope seg opp med restegarn i korgene mine. Jeg prøver desperat å bli kvitt noe, men det virker som at det bare kommer mer og mer! Har strikket en babylue i restegarn av babyull. Var jo ikke akkurat så mye restegarn som forsvant, men litt ble jeg kvitt. 

Oppskriften jeg har brukt er igjen #1936 lettstrikka babylue fra Strikk til nøstebarn. (Tror jeg snart må finne meg en ny lueoppskrift) Det ble en stripete versjon denne gangen. 



Luen har fått en heklet pyntekant med picotmasker.


Strikkefakta
Mønster: Lettstrikka babylue fra Nøstebarn
Garn: Diverse rester av babyull
Størrelse: 6 mnd
Pinnestørrelse 3



Her er litt av garnrestene mine. Det går mest i jentefarger for tiden.


Det nederste garnet er ull fra Hillesvåg. Deretter kommer det tre lag med drops babymerino, for så og toppe det med alpakka fra Isager. Håper jeg en gang i fremtiden klarer å få brukt det opp!

2 kommentarer:

  1. Skjønn lue:-) Det var virkelig fin bruk av restegarn!

    SvarSlett
  2. Ja litt restegarn ble jeg jo kvitt :)

    SvarSlett