18. november 2018

Begyndertæppet

Nå er det utrolig lenge siden det ble skrevet et innlegg her på bloggen. Det har seg slik at strikk heller er blitt lagt ut på Instagramkontoen min Strikkehulen. Men jeg savner å legge ut strikkeinfo om plaggene, både for min egen del og for andres del. 

Jeg har en bok jeg noterer ned garn, strikkepinnestørrelse og garnmengde som brukes, men det blir uten bilder og blir litt uoversiktlig i lengden. Derfor er det igjen på tide å bli litt flinkere til å bruke bloggen. Planen er jo etterhvert å få bloggen i bokform slik at jeg har oversikten over alt jeg har strikket.

Begyndertæppet så jeg først på Instagram. Et enkelt og fint mønster som jeg kjøpte oppskrift til hos Camarose.dk. Da jeg var i London var jeg innom strikkebutikken Loop London og kjøpte Hverdagsuld i lys okker. De var tom for fargen kit, så den bestilte jeg hos God som ull. Var ikke helt fornøyd med at det tok en uke før jeg hadde garnet i posten. Hadde regnet med at garnet skulle komme etter et par dager. 




Teppet kan strikkes i tre størrelser. Baby, junior og voksenstørrelse. Jeg strikket det i babystørrelse, men teppe ble stort og godt og har varmet meg mens jeg har strikket det.  Det ble kjøpt inn 6 nøster lys okker, selv om oppskriften bare sier 5 nøster. Kjøpte 2 nøster kit slik som oppskriften sa. 

Mønsteret strikkes på pinne 4mm og er enkelt å huske. Perfekt tv-strikk!


Jeg likte veldig godt å strikke med garnet. Det er 100 % ull så det er varmt og godt! Kan tenke meg å strikke i dette garnet igjen. 

Strikkefakta
Mønster: Begyndertæppet
Nettside:Camarose.dk 
Pinnestørrelse: 5mm og 4mm
Garn: Hverdagsuld i lys okker (5 nøster)
kitt (2 nøster)
Garnmengde: 
Mål ferdig vasket teppe: 

1 kommentar:

  1. her var det mange fine babyklede gjennom flere år :=) ikke noe er vel bedre til slike små enn noe lunt i ull å tulle dem inn i

    SvarSlett