2. juli 2013

Se min kjole!

Jeg har strikket en kjole fra et av Dalegarn sine nye babyhefter. Hefte baby nr 277. Tror ikke jeg hadde strikket kjolen om det ikke var for at jeg så den i en strikkebutikk i Oslo denne påsken. Syntes den var så søt med mange fine detaljer. 


Kjolen er strikket i Sandnesgarn sitt miniduett som jeg kjøpte til 19kr pr nøste da jeg var innom utsalget deres for en god stund tilbake. Man kan ikke se at det er andresorteringsgarn etter at det ble strikket med. Garnet er en blanding av ull og bomull og er godt å strikke med.


 Det tok sin tid å lage denne kjolen, selv om jeg kun strikket i str 3mnd. Den er veldig vid og med mange små detaljer. Glad jeg ikke strikket en større størrelse for det tror jeg ikke jeg hadde hatt tolmodighet til!

Kjolen avsluttes med picotkant rundt ermehull og hals. Ellers er jeg veldig fornøyd med resultatet, og kjolen er allerede gitt bort til en liten jente :)



Strikkefakta
Mønster: Dalegarn babyhefte nr 277- oppskrift 27708
Størrelse: 3 mnd
Garn: Miniduett
Garnmengde: ca 2 1/2 nøste
Pinnestørrelse: 2.5 mm
Heklenål: 2mm

6 kommentarer:

  1. Kjempesøt kjole i nydelig farge. Heldig liten jente som får den :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja satser på at hun blir fornøyd :)

      Slett
  2. Den var bare nydelig! Du gjør pent arbeid :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett