16. januar 2013

Lettstrikka babylue fra Nøstebarnboka

Nøstebarnboka er en stor favoritt blant mange strikkere, inkludert meg selv. I det siste har jeg strikket noen luer etter oppskriften #1936 lettstrikka babylue. Oppskriften er vel noe av det enkleste en kan komme bort i, og variasjonene man kan  gjøre er mange. 

På den siste luen jeg strikket så lagte jeg vevmønster. Det såg veldig komplisert ut, men etter å ha sett videoen til Picklesjentene ( http://vimeo.com/16845457) gikk det som en lek. Ikke vanskelig i det hele tatt, og resultatet blir kjempefint!




Tidligere har jeg strikket denne varianten.




Den første luen jeg strikket var i rillestrikk.





Strikkefakta

Gul lue  
Garn:  Lerke fra Dalegarn
Pinnestørrelse: 3 mm 

Rosa lue
Garn: Merino Extra Fine og Babymerino fra Drops
Pinnestørrelse: 3mm

Blågrå lue
Garn: Babyull fra Dalegarn
Pinnestørrelse : 3 mm


6 kommentarer:

  1. Gratulerer med strikkeblogg, og velkomen til bloggland :) Fine huer du har strikka. God helg.

    SvarSlett
  2. Veldig fine variasjoner! Synes den lua sitter så godt på babyhodet.

    SvarSlett
  3. Så mye fint du lager! Likte veldig godt den rosa kjolen fra dalegarnoppskrift! :)

    SvarSlett