5. februar 2017

Erlejakken


Jeg blir tante nå i februar og i sommer strikket jeg på Erlejakken, et mønster fra Dalegarn. Jakken har jeg strikket før. Likte ikke helt at man strikket jakken i fem deler og fant heller et jakkemønster med raglan og justerte etter den. Siden det er store perlestrikkpartier i sidene og under armene så var det ikke så vanskelig. 
.

Jakken har jeg strikket med litt lange armer slik at den skal kunne vare en stund. 




Jakken fikk følge av en bleiebukse. Mønsteret finnes i "Strikk til mamma og mini".

Bildene er tatt en dag det var veldig dårlig lys. Fikk plutselig dårlig tid, så det er ikke helt optimalt. Satser på at jeg heller kan vise settet i bruk om en stund!

Strikkefakta

Mønsterhefte: Dalegarn babykolleksjon 129
Mønster: Erle
Jakkeoppskrift: Sandnesgarn
Størrelse: 0-3 mnd
Garn: Sandnes babyull farge 1015
Garnmengde: 3 nøster til jakke og bleiebukse

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar