23. november 2016

1-års gave

Dette strikkesettet ble gitt i gave til en søt liten gutt som ble 1 år i september. Jakken har jeg strikket før og den kan du se her. Det er første gang jeg strikker Pocket playsuit fra Ministrikk.



Jeg hadde noe grønt Mini Duett som jeg kjøpte for lenge siden. Det ser nå ut til at Sandnesgarn har tatt dette garnet ut av produksjon. Finner det ikke igjen på nettsiden deres, men det er tilsvarende Lille Lerke fra Dalegarn. Har strikket den litt lengre både her og der siden mottaker ble 1 år. Burde egentlig ha strikket 18 mnd, men det kom jeg ikke på der og da!



Et enkelt og greit strikkeprosjekt og den er veldig søt på!



Jakken er fra et eldre hefte fra Sandnesgarn og går opp til 4 år. Jakken finnes også i et nyere hefte, men da bare i liten størrelse. Synes mønsteret er enkelt og fint. Har strikket både bol og armer lengre enn det oppskriften sier i størrelsen 1 år slik at den skal kunne brukes en god stund. Nede på armene skulle det egentlig være rillestrikk men det har jeg byttet ut med vrangbord. 


Strikkefakta

Nettside: Ministrikk.no
Mønster: Pocket playsuit
Størrelse: 12 mnd
Garn: Sandnes Mini Duett
Garnmengde:
Pinnestørrelse: 3mm

Hefte: Sandnes Lanett 0514
Mønster: Nr 4
Størrelse : 12 mnd
Garn: Dale babyull
Garnmengde:
Pinnestørrelse: 2.5 mm

4 kommentarer: