4. september 2013

Den store guttestrikkeboka



Jeg fikk nyss om denne boka inne på Instagram da jeg kom over forfatteren sin profil som hadde lagt ut noen bilder fra boka. Jeg falt pladask med en gang jeg såg bildene.

Det blir jo ikke akkurat strikket så mye guttestrikk her i gården siden jeg har to søte nieser jeg pleier å kle opp i strikkeplagg. Men det vil vel komme noen gutter til verden i fremtiden skulle man tro. Da er det jo veldig greit å ha noen fine strikkemønstre tilgjengelig.






Veldig søt babydrakt!


 Jeg synes kortbukser er så søte



Mange fine gensere og jakker

 En til kortbuksedrakt

 Bleiebukse og matchende jakke

Kortbukse  



 Et bølgeteppe. Veldig fint i hvit og svart


Strikkeoppskriftene går fra 0-8 år. Virkelig mye fint i boka. Noen mønstre har forfatteren laget selv, mens noen mønstre stammer fra Dalegarn.

Tror nok at det blir strikket noen buksedrakter fra denne boka. Men enn så lenge må den nok få plass i bokhyllen til jeg har ferdigstilt noen andre prosjekter.

Boken er kjøpt hos Capris til 283 kroner. Gratis frakt

Vil du se mer av boken så "Bla i boka" litt ned på siden.

17 kommentarer:

  1. Denne må jeg få tak i fortere enn svint, merker jeg. Gleder meg til å se strikkerier fra den poppe opp i bloggene rundt omkring :)

    SvarSlett
  2. Jeg er allerede i gang med noe fra denne boka! Har den ikke selv (øverst på ønskelista - jepp!), men strikker for ei god venninne :) Mye fint her ser det ut til, ut fra bildene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir spennende og se hva du har strikket fra boken :) Det var veldig mye fint i boken ja :)

      Slett
  3. Denne dukket opp i min postkasse også i dag! :) Så utrolig mye fint. Gleder meg til å teste ut oppskriftene etter hvert :)

    SvarSlett
  4. Den er kjempefin, den boka:-) Har også noe på pinnene fra den;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gleder meg til å se hva du strikker fra boken :)

      Slett
  5. Med en liten gutt i vente, er denne et must;) Veldig søt rosa kjole i noen innlegg lenger nede!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja da er denne boken et must! Og takk for det :)

      Slett
  6. Må nok gå til innkjøp av denne boken. Men venter bevisst med å skaffe meg den for det ser ut for at det er maaange fristelser ;)

    SvarSlett
  7. Der mangler altid fine drenge modeller, så denne bog lyder som en rigtig god investering :-) tak for tippet!

    SvarSlett
  8. Så veldig kult! Har jente selv, men noe av det kan vel byttes til jentefarger? Takk for tips:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det tenker jeg også at man kan gjøre:) Ikke alt som er så veldig guttete.

      Slett
  9. Hi I am in love with that book. I have seen many designs from there and they are gorgeous. Do you know any web site which ships it international? I am from Spain!

    SvarSlett