16. mars 2013

Eileen dress har fått tilbehør

Det er alltid gøy når man kan gi bort et helt strikkesett til en ny verdensborger. Derfor har jeg strikket noe tilbehør til Eileen dress.

Det første ble igjen en liten lue fra Nøstebarnboka. Denne oppskriften liker jeg veldig godt fordi man kan variere den i det uendelige.  

"Liten lue" fra Nøstebarnboken


Luen er strikket i perlestrikk i størrelse 0-3 måneder på pinne 2.5mm. Jeg tror egentlig at luen er for stor i forhold til kjolen, så jeg burde vel ha strikket luen i størrelse nyfødt. Men satser på at den kan passe om den brettes litt opp.

Luen har fått følge med noen søte sokker.


Mønsteret er fra boken "Myk start" og er "babysokker på to pinner". Jeg strikker dem ikke på to pinner, men bruker 3 pinner pluss den pinnen jeg strikker med. Synes det fungerer like fint.


Sokkene har vrangbord øverst og deretter perlestrikk for å matche lue og kjole. Har også strikket en "stropp" som jeg syr på etterpå. Den er strikket med 3 masker i perlestrikk til ønsket lengde. Sokkene er strikket i den minste størrelsen, 0-3 mnd på pinne 2.5mm.

Tilbehør til Eileen dress



Da er settet klart til å leveres til mottaker, og jeg håper at kjolen i hvertfall passer i 1 uke før den blir for liten! Er litt skeptisk til om den er for liten rundt halsen, men kjolen er tøyelig så satser på at det går bra.

Det ferdige settet til en liten nyfødt baby

 Strikkefakta

Mønster: Liten lue (strikk til nøstebarn) 
Babysokker på to pinner (Myk start)

Størrelse: Lue 0-3 mnd, sokker 0-3mnd

Garn: Babymerino fra Garnstudio (Gul)

Pinnestørrelse: 2.5 mm









3 kommentarer: