30. mars 2013

Nytt garn i hus


Det gikk rykter på andre strikkeblogger at det var tilbud på Holst supersoft, og da ble det litt handling på nett her også. Jeg har aldri prøvd dette garnet, så tenkte det kunne være kjekt å prøve noe nytt.  Helt ærlig så er jeg en smule skeptisk til garnet. Har tidligere prøvd New Zealand lammeuld og var ikke helt imponert over det. Dette garnet her synes jeg ligner veldig på NZ lammeuld når man tar på det. Er hardt og lukter ikke akkurat blomster. Men det er kanskje greit å strikke plagg som ikke skal direkte på kroppen.



Plukket også opp et tips inne på bloggen til meretesmonstermønster om å  vaske garnet i en nylonstrømpebukse før man begynte å strikke med det. Tenkte at når tiden kom for å bruke garnet så skulle jeg teste ut dette. 

Garnet er kjøpt hos holstgarn, og det kostet 20 kr for 50g. Jeg kjøpte fargene 101 granite, 105 opal og rosa (som jeg ikke husker navnet på.)

Noen som har positive/negative erfaringer med dette garnet?

2 kommentarer:

  1. Jeg strikker med supersoft nå, det er iallefall utrolig drøyt, veldig fint melert og godt å strikke med syns jeg! Lukten tror jeg forsvinner i vask, og jeg har hørt det blir mye mykere også etterhvert. Lykke til :)

    SvarSlett
  2. Ja da skal det bli spennende og se hva du strikker med det garnet :) Jeg har enda ikke funnet ut hva jeg skal bruke det til :)

    SvarSlett