17. januar 2016

Myk start

En favoritt i boken "Myk start" er liten lue og vottesokker. Har strikket dette settet mange ganger. Luen blir veldig tøyelig og kan vokse med babyen en stund. Vottesokkene kan som navnet sier både brukes som votter og sokker. Lange og gode slik at de blir sittende godt på føtter eller hender.


                            

Luen og sokkene er strikket i størrelse 3-6 mnd i babyull.

Strikkefakta

Bok: Myk start
Mønster: Småplukk til småtten
Liten lue
Størrelse: 3-6 mnd
Garn: Gjestal babyull
Garnmengde: 34 g
Pinnestørrelse: 2.5mm

Mønster: Småplukk til småtten
Vottesokker
Størrelse: 3-6 mnd
Garn: Gjestal babyull
Garnmengde: ca 32 g
Pinnestørrelse: 2.5 mm


I julen strikket jeg også "Sokker på to pinner" fra boken. Har strikket slike sokker mange ganger, men denne gangen strikket jeg "sokker med angorakant". Det finnes tre ulike versjoner av sokkene man kan strikke.


Den hvite kanten nede gjorde at sokkene nesten så ut som vanlige sko. En veldig fin detalj! I tillegg er det et veldig greit prosjekt å bruke opp garnrester på. Snorene er strikket med tre masker på pinne 2. Jeg har denne gangen glemt å veie hvor mye garn jeg har brukt, men skal huske på å skrive det ned på de jeg holder på med nå.

Strikkefakta

Bok: Myk start
Mønster: Babysokker på to pinner
- Sokker med angorakant
Størrelse: 4-8 mdn
Garn: Dale babyull
Pinnestørrelse: 2.5 mm

1 kommentar: